Del 10 de març al 21 d’abril.

11 a 14 h (dissabtes i diumenges)

Informació i reserves: 937529197museu@premiademar.cat

Exposició temporal de fotografia i art sobre seda amb estampat digital.

Rosa Puig i Torres és una fotògrafa nascuda a Esparraguera que compta amb una extensa trajectòria. L’exposició “El rastre i la seda”, organitzada pel Museu de l’Estampació de Premià de Mar, recull una sèrie de fotografies de gran format i la seva obra estampada sobre seda amb les tècniques digitals més punteres.

En les seves obres, Rosa Puig posa en valor materials diversos, i els eleva a la categoria d’art, a través d’una mirada intimista.

L’artista ha mostrat les seves fotografies en exposicions individuals a la Fundació Joan Miró -fotografies al vestíbul-, a la prestigiosa galeria Antonio de Barnola i la Chez Xefo Art Gallery, entre d’altres. Ha participat en exposicions col·lectives a la Fundació Vila Casas, La Virreina Centre de la Imatge, el Círculo de Bellas Artes, i ha exposat en la Fira Internacional Swab Barcelona, Art Madrid i FEMACO, Feria México de Arte Contemporáneo.

En l’exposició es pot veure la sèrie “Aire”, amb fotografies analògiques de gran format en blanc i negre. Són imatges sense retocs digitals, on un conjunt de figures de materials plàstics onegen en els boscos de la Mediterrània. Aquesta lleugeresa, subtilitat, és visible en d’altres fotografies on el tèxtil té una destacada presència. La imatge d’un gran fulard que descansa prop de les platges de Formentera i la fotografia de la model Julia Tenier tenen com a tema principal la seda estampada, en contrast amb un entorn auster vestit de natura.

En el seu recent treball, Rosa Puig ha traslladat les seves fotografies a la seda natural, a través d’un exclusiu sistema d’estampació digital. La sèrie de fulards “Metalls” i els mocadors “Bronze”, “Fils”, “Fuga”, “Bleu” i “Colors” capta materials de rebuig i objectes quotidians, i els transforma en obres d’art on la matèria pren forma d’art abstracte, un llenguatge que ens transporta a l’imaginari propi de l’art povera. Els fulards de Rosa Puig són obres d’art per embolcallar-nos, i també obres d’art que es mostren a les sales del Museu de l’Estampació com a pintures contemporànies.